Power BI en Microsoft Teams

Power BI biedt tal van mogelijkheden omtrent het ontsluiten, visualiseren en delen van data. Naast de mogelijkheden van Power BI zelf biedt Power BI ook extra opties door middel van de mogelijke integraties met Office 365 applicaties.
Een van de veelgebruikte Office 365 applicaties is Microsoft Teams. In de afgelopen jaren is het gebruik van Teams geëxplodeerd en steeds meer bedrijven gebruiken Teams voor communicatie tussen collega’s, binnen teams en met externe partijen. De mogelijkheid om Power BI te integreren in Teams vereenvoudigt de manieren om een rapport te delen met een klant of om rapporten te delen binnen uw organisatie. Ontdek in deze blog de kracht van Power BI en Microsoft Teams.

Hoe werkt het?

Net als het delen van inhoud in de Power BI service is het nodig om een Power BI Pro licentie te hebben om de content te kunnen delen in Microsoft Teams. Voor de gebruikers van de Power BI inhoud binnen bijvoorbeeld een Team in Teams is het benodigd om deze toegang te verlenen evenals gebruikelijk is binnen de Power BI service. De Power BI applicatie kan worden toegevoegd door op de drie puntjes in de applicatie balk te klikken. Vervolgens kan in de zoekbalk op ‘Power BI’ worden gezocht waarna na het aanklikken van het Power BI icoontje de app kan worden geïnstalleerd. Een alternatieve manier is om onderaan de applicatie balk op ‘apps’ te klikken en vervolgens de Power BI op te zoeken en te installeren.

De app zal zichtbaar worden in de applicatie balk en kan optioneel worden vastgemaakt aan de balk.

Na installatie kan de gebruiker zonder Teams te verlaten werkruimten, rapporten en apps bekijken en beheren. In de zoekbalk kan door gebruik te maken van ‘@Power’ specifieke Power BI inhoud worden gezocht. Na een keuze zal de gebruiker automatisch naar de Power BI applicatie binnen Microsoft Teams worden geleid.

Een ander optie binnen Microsoft Teams welke mogelijkheden biedt voor het delen van rapporten is het gebruik van Teams kanalen binnen een organisaties en tussen organisaties. Een relevant rapport kan worden toegevoegd aan een Teams groep zodat deze eenvoudig toegankelijk is voor alle personen binnen de Teams groep.

In de keuzebalk binnen een Team kan op het ‘plus’ icoontje worden gedrukt. Vervolgens na keuze van de Power BI app kan het specifieke rapport worden gekozen welke de gebruiker wil delen binnen de Teams groep. Na de keuze zal het rapport worden toegevoegd als tabblad aan de Teams groep en is het rapport op deze manier eenvoudig gedeeld met alle relevante personen.

Conclusie

De integratie tussen Power BI en Microsoft Teams maakt het mogelijk om Power BI inhoud eenvoudig te zoeken en te delen binnen en tussen organisaties en is een waardevolle toevoeging bij het gebruik van Power BI en Microsoft Teams!

Meer weten over onze oplossingen?

Onze consultants hebben veel ervaring binnen een grote verscheidenheid aan branches.
Eens verder brainstormen over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Maak kennis met onze specialist Arnoud van der Heiden.

Wellicht herkent u een van deze vraagstukken.

Inmiddels hebben wij ruime ervaring opgedaan met Business Intelligence. Wij staan ook u graag te woord bij vragen of opmerkingen.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef alstublieft een geldig e-mailadres op.